събота , февруари 24 2024

„Тази напитка“, която пия много през зимата

През студените зимни месеци ще намерите много топли напитки. „Какаото“ е едно от тях. Някои хора, които обичат сладките вкусове, предпочитат какаото пред кафето. Все пак, ако мислите за здравето си, е добре да ограничите приема. Какаото е с високо съдържание на захар и натрий. Ако пиете какао през зимата, ограничете приема си до една чаша и избягвайте да ядете бисквити и хляб заедно. Ако сте изпили чаша какао, по-добре е да не пиете нищо друго освен вода този ден. Ако сами купувате какао на прах и го правите у дома, можете да сравните съдържанието на натрий на етикета и да изберете продукт с по-малко натрий.

Според Министерството на безопасността на храните и лекарствата съдържанието на захар в какаото (горещ шоколад), продавано в кафенета, е около 31 g . Това е еквивалентно на 60 % от препоръчителния дневен прием ( 50 g ) на СЗО (Световната здравна организация) и ако какаото се сервира с хляб или сладкиши, приемът на захар неизбежно ще се увеличи. Когато поръчвате какао в кафене, добавянето на бита сметана или пиенето на напитка с други прахове, добавени към какаото, може лесно да надхвърли препоръчителната дневна доза. Калоричното съдържание на чаша какао (на базата на чаша) е 100 до 150 kcal , което не е ниво, което може да се консумира небрежно като лека закуска или десерт. Какаото е с изненадващо високо съдържание на натрий. В зависимост от продукта, една какаова пръчка ( 30 g ) съдържа 50-100 mg натрий . 

Като се има предвид съдържанието на натрий в един стик, не може да се разглежда като малко количество. Ако смесите праха с мляко или го смесите с други прахове, ще консумирате повече натрий от това. От друга страна, храни с изненадващо високо съдържание на натрий включват хляб, гевреци и зърнени храни. Две филийки хляб съдържат 347 mg натрий, а една франзела съдържа 628 mg натрий . Сандвичи с различни съставки върху хляб или гевреци са с по-високо съдържание на натрий от това. За зърнени храни, размер на порция (

  Защо се слага лъжичка оцет в ориза и още 10 кулинарни магийки, на които мама ме научи

Количеството натрий, съдържащо се в 30 g ) е около 200 mg , и колкото повече ядете, толкова по-голямо е количеството натрий. Ако добавите натрий в млякото, можете да консумирате около 700 mg натрий наведнъж.

Прочетете също

Колко панди можете да намерите-Ако намерите всички за минута, вашето внимание е феноменално

Нека започнем с търсене на сладки пълни панди. Намерете мързеливите футболисти , пухкави спортисти, скрити сред топките. Опитайте …

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *