петък , март 1 2024

Това са най-важните храни, които да консумираме през зимата

Най-важните продукти в зимната меню изброи известния диетолог и нутриционист Елена Свиридова. На първо място, това е рибата – един от основните източници на омега-3 мастни киселини, които са отговорни за укрепването на имунната система. 

„Също така омега-3 се бори с депресивни състояния. Ако ви омръзва яденето на риба, можете да хапнете орехи, ленено семе, боб и чиа“, уточни диетологът.

Освен това към менюто е хубаво да добавяте моркови, цвекло и картофи, които съдържат достатъчно количество витамин А. Техният богат на въглехидрати състав ще даде много енергия, отбеляза експертът.

Свиридова добави, че цитрусовите плодове през зимата също са важна част – мандарините и портокалите са добър източник на фибри и флавоноиди, пише Zdrave.to.

В заключение специалистът отбеляза, че през зимата трябва да пиете повече вода и да ядете супи, най-добре на базата на пилешки или месен бульон, както и рибена супа.

  Не изхвърляте в мивката сокa от киселите краставички, защото е страшно полезен за тези 5 неща-

Прочетете също

Бактериите, които причиняват стомашни язви, могат да се разпространят в семейството

Когато стомашно-чревните проблеми са свързани с бактерията Helicobacter pylori, членовете на домакинството на пациента също …

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *