четвъртък , май 23 2024

Каква е стратегията за хранене на празничната трапеза? Спазвайте тези правила, за да намалите нежеланите ефекти

На първо място, не следвайте общата поговорка „ между първата и втората чашка трябва малка почивка “. 

„Прекъсването“ трябва да бъде най-малко петнадесет минути и за предпочитане половин час. Това време е необходимо на организма да се адаптира към действието на алкохола. 

Максималната му концентрация в кръвта, а следователно и пикът на интоксикация, се достига след 30 минути. 

Правилата за празниците са установени не само за консумацията на твърди напитки, но и за храната. Препоръчваме ви да ги следвате, за да няма мъчителна болка за след празника.

1. Не можете да седите на празничната маса гладни. Чаша на празен стомах ще ускори усвояването на алкохола във всички тъкани на тялото и ще увеличи вероятността от бърза интоксикация и отравяне с алкохол.

2. Не пийте алкохол със сладкиши. Комбинацията от захар и алкохол е почти 100% гаранция за главоболие на следващата сутрин. Ето защо традиционните новогодишни напитки – полу-сладко и сладко шампанско – предизвикват махмурлук много по-тежък от другите алкохолни напитки. Най-добре е да се пие класически брут (сухо шампанско).

3. Опитайте се да не смесвате напитки. Както сте започнали, така завършете. Изключение правят сухи бели и червени вина, които се сервират едно до друго в съчетание със съответното ястие. По време на празника пийте повече минерална вода без газировка. Тя не само насърчава извеждането на алкохола от тялото, но и поддържа водния баланс. Между другото, може да се смесва с всякакви алкохолни напитки. Но това е въпрос на вкус.

4. Ако искате да продължите да бъдете непоколебим борец на алкохолния и гастрономически фронт, забравете, докато ядете за тоници, коли и други подобни . Присъстващият в тях въглероден диоксид улеснява притока на алкохол в кръвта и по-нататъшното му транспортиране до мозъка, което е особено опасно, когато се комбинира със силни напитки.

  Учени съветват жените да консумират повече боровинки

5. Идеята, че не можете да „понижите градуса“, ​​е заблуда . Единият алкохол е по-близо до гроздов и плодов алкохол (шампанско, вино, грапа, коняк), другият е алкохол със зърнен произход (водка, уиски, джин, бира), третият са напитки, направени от захарна тръстика, агаве и др. (ром, текила, самогон). Не смесвайте напитки от различни групи помежду си.

6. Забавете темпото . Редувайте виното и спиртните напитки с вода и сокове. Изберете вина с по-ниско съдържание на алкохол (немските бели вина например са по-леки от вината от Новия свят). 

7. Преди да си легнете, хапнете тост или зърнени храни : въглехидратите помагат. И изпийте няколко чаши вода. Това ще помогне да се справите с дехидратацията и да отслабите евентуалния махмурлук. Таблетка с витамин С не само ще ускори елиминирането на алкохола от тялото, но и ще намали риска от увреждане на черния дроб.

8. Не се опитвайте да се затоплите с алкохол на улицата . Горещият ефект продължава около пет минути – през този период съдовете наистина се разширяват и кръвоснабдяването на вътрешните органи се нормализира. 

И тогава „за затопляне“ обикновено са необходими редовни дози алкохол, които увеличават притока на кръв в кожата. Появява се измамно чувство за топлина. Всъщност топлопреносът се засилва и тялото се охлажда още повече. На следващия ден това няма нищо общо с главоболие, но подобна злоупотреба с алкохол увеличава риска от измръзване и хипотермия./ zdrave.to

Прочетете също

Жена всеки ден идва в метрото и сяда на пейка, за да чуе гласа на починалия си съпруг

Осуалд ​​умира, оставяйки огромна празнота в сърцето на съпругата си. Но тя намира начин да …

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *