сряда , юли 17 2024

Една порция от този плод на ден може да намали лошия холестерол:

Изследователите са установили, че само едно авокадо на ден може да намали риска от сърдечно-съдови заболявания

Според изследване, проведено в университетите Penn State, Loma Linda, Tufts, UCLA и Wake Forest в САЩ, участниците, които ядат по едно авокадо на ден в продължение на шест месеца, забелязват намаляване на нездравословните нива на холестерол. Това изследване има за цел да определи дали консумацията на авокадо може да помогне за намаляване на телесното тегло, индекса на телесна маса (ИТМ) и обиколката на талията.

 От 1000 участници с наднормено тегло и затлъстяване, половината са били назначени да ядат по едно авокадо на ден, докато другата половина са били насърчавани да продължат нормалната си диета. Въпреки че проучването не разкрива, че редовната консумация на авокадо има ефект върху мазнините в корема, черния дроб и обиколката на талията, разликите се наблюдават в по-ниските нива на LDL холестерол.

Ползи за здравето на сърцето

Известно е, че тялото произвежда два вида холестерол – липопротеини с висока плътност (HDL) и липопротеини с ниска плътност (LDL). HDL е известен като „добър“ холестерол и може да ви помогне да се отървете от „лошия“ LDL холестерол в кръвта, който може да се натрупа в артериите ви. Според Американската сърдечна асоциация, диета с високо съдържание на наситени и трансмазнини може да повиши LDL холестерола, което увеличава риска от развитие на сърдечно-съдови заболявания.

Въпреки това, въпреки че авокадото е известно с по-високо съдържание на мазнини – 29 грама мазнини в един плод – то е популярно като богат източник на мононенаситени мазнини. Мононенаситените мазнини помагат за намаляване на нивата на LDL холестерол, което от своя страна намалява риска от сърдечно-съдови заболявания. Друго проучване в Journal of the American Heart Association установи, че по-високият прием на авокадо е свързан с по-нисък риск от сърдечно-съдови и коронарни сърдечни заболявания – особено когато се замени с други храни, съдържащи мазнини.

  Какво е да си бавачка на богатите: „Обиколих целия свят с тях“:

Калории, които не ви правят дебели

Въпреки че опитът не доведе до разлика в коремните мазнини и обиколката на талията, ежедневната консумация на авокадо също не доведе до допълнително наддаване на тегло – въпреки че авокадото е калорично.

Това е нещо положително, защото консумацията на допълнителни калории от авокадото не влияе върху телесното тегло или коремните мазнини и леко понижава общия и LDL холестерол, каза Джоан Сабате, професор в Училището по обществено здраве на университета Лома Линда.

Докато едно авокадо има 322 калории, то също е с високо съдържание на фибри, с 13 грама само в един плод. Авокадото съдържа разтворими фибри, вид фибри, за които е известно, че абсорбират холестерола в кръвта и го изхвърлят. Яденето на поне 30 грама фибри на ден също може да помогне за регулиране на теглото, понижаване на кръвното налягане и подобряване на нивата на инсулин в тялото ви. Изследователите също заключават, че за тези, които ядат по едно авокадо на ден, качеството на диетата им се подобрява значително.

Това е важно, защото знаем, че по-висококачествената диета е свързана с по-нисък риск от няколко заболявания, включително сърдечни заболявания, диабет тип 2 и някои видове рак, каза Кристина Петерсен, асистент професор по хранителни науки в Тексаския технически университет.

Прочетете също

Ендокринолог назова основните продукти за красота и здраве след 40 години:

След четиридесет години е особено важно да внимаваме какво ядем, не само за да не …

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *